Понеделник, Октомври 21, 2019
Експресни доставки от куриер Рапидо

Често задавани въпроси относно рекламация или претенции при пратка от Deutsche post или DHL

  1. Какви са моите права, като потребител на международната услуга?
    Всеки продукт DHL Parcel има задължителна стандартна транспортна застраховка, до 500 евро на пратка, към бизнес или частен клиент. При желание, за по- голяма затрахователна стойност е нужно да бъде представена преди изпращане на пратката от страна на подателя. Пакета трябва да покрива всички изисквания за пакетиране/ опаковане при международен транспорт.

  2. Как мога да предявя претенция или рекламация на услуга ?
    В зависимост от проблема, изпращачът или получателят подава / изпраща електронна поща или уеб формуляр за контакт относно потенциална загуба или жалба.

  3. Къде мога да предоставя моята претенция или рекламация?
    Подателят, може да предяви и такава в някой от офисите на Deutsche post или DHL в Германия.
    Стартирането на процедурата по  претенция/ рекламация може да бъде заявено онлайн чрез попълнен формуляр :
    https://www.deutschepost.de/sendung/investigationInternational.html
    https://www.deutschepost.de/de/service1.html#
    Може да се свържете с колегите от Германия:
    -отдел обслужване на клиент: -0228 4333112 * тел. номер.
    https://www.deutschepost.de/de/service1/themenseiten/sendungsverfolgung/telefon.html
    https://www.deutschepost.de/de/service1/themenseiten/sendungsverfolgung/allgemeine-fragen.html#.
    Какви документи са ми нужни при налични претенции/ рекламации към услугата ?
    Фактура, която удостоверява стойността на продукта , претърпял последици от услугата.
    Протокол за щета/ загуба на пратката, при наличие на установена такава. Бланката може да бъде изтеглена от ТУК.

  4. Как да разбера какъв тип претенция да заведа и към кого от изпълнителите на услугата ?

     
    Възможна загуба /  невъзможна за локализиране:
    Изпращачът или получателят изпраща e-mail на електронната поща ( посочените линкове по-горе)  или протокол за щета/ загуба .
    Процесът на завеждане на жалба/ оплакване не може да бъде заведен от държавата получател.

    Увредена пратка:
    Изпращачът повдига иск за щети чрез електронната поща или чрез web платформата.

    Необходими условия:
    - Изпращане на доказателствен материал за нанесена щета.
    - Документи за доказване на стойността на продукта, претърпял щета.

    Страната изпращач изисква инспекционен доклад от страната получател, за увреждане на пратката чрез отбелязване на събитие, което е налично при нейното сканиране в държавата получател (ECMT). При неналично такова цялата сума се изплаща от страната получател на страната подател.

    Скрити щети / Частична загуба:

    Необходими условия:

    - Пратката да е закрита като “ доставена на получателя.“ .
    - Съдържанието е повредено или липсва и това е установено едва след доставката на пратката.
    - Получателят трябва да документира нанесените щети или частична загуба (повредата трябва да бъде документирана в рамките на най-много 7 работни дни.) Щетите трябва да бъдат документирани със снимки и подробно описание.
    - Единствено в този случай рекламацията може да бъде заведена от изпълнителя на услугата в държавата получател.

Вход за клиенти